
24 feb Publicatie BN de Stem
Kennis van zaken – Altijd bij de hand
Auteur: door Paulus Smits | vrijdag 24 februari 2012
Maar ook een gevestigd bedrijf dat stopt, kan in deze rubriek terecht.
Vandaag staat de ‘bikewiper’ van Annemarieke Koremans in de schijnwerper. Ook zo’n gloeiende hekel aan natte billen als je na een regenbui op de fiets springt? Annemarieke Koremans uit Oud Gastel heeft er wat op gevonden: de ‘Bikewiper’. Het idee van de ‘fietsveger’ is eigenlijk net zo simpel als de uitvoering: met een zeem heb je dat natte zadel zo droog, maar die zeem moet dan wel altijd bij de hand zijn. Een klein zeempje voorzien van klittenband en dat om een van de stangen van de fiets plakken: dat is dé oplossing. Vindt ook het bureau dat patenten verschaft, want Koremans heeft inmiddels het patent voor de ‘Bikewiper’ binnen. Via de website van haar bedrijf Bikewiper International brengt ze het product nu aan de man of vrouw.
Ze vond een fabrikant en nu is het product op de markt, verkrijgbaar voor 4,95 euro. Koremans prijst de bikewiper ook aan als relatiegeschenk, want bedrijven kunnen de zeem laten bedrukken met hun logo of een reclametekst. Via publicaties in vaktijdschriften, heeft ze enkele fietsenhandelaren weten te interesseren voor het artikel en vervolgens verscheen in het blad Intermediair een recensie over de bikewiper. Daarin wel één kleine kritische kanttekening: de zeem is diefstalgevoelig. Waarop Koremans haar antwoord paraat had: wie aangifte van diefstal doet en haar een kopie van de aangifte toestuurt, krijgt een nieuwe wiper thuisgezonden. Nederland is een fietsland en Nederland is een land waar het nogal eens wil regenen. Twee ideale voorwaarden voor een product als de bikewiper, die dan ook in bepaalde kringen al enige bekendheid geniet. Koremans: “Uit de afnamegegevens kan ik concluderen dat in de Amsterdamse grachtengordel een meer dan gemiddelde belangstelling voor het product bestaat.”
De meeste handel drijft ze via het internet, maar er zijn ook rijwielhandelaren die het artikel in het assortiment voeren. En Koremans voorspelt dat bedrijven die scootmobiels en rollators verkopen of verhuren ook belangstelling voor de bikewiper zullen tonen.
Zelf maakt ze ook gebruik van het zeemleren lapje, net als haar kinderen trouwens. Zoontje Leander van 7 is haar beste ambassadeur. “Bij het uitgaan van de school roept hij, na een fris buitje: ‘Tijd voor de bikewiper’, steekt de zeem de lucht in en trekt de aandacht van heel het schoolplein.” www.bikewiper.nl
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.